PAISATGE DE L’ESTAQUE
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Cubisme analític (simultaneïtat de plans, volums reduïts a prismes, paleta de colors reduïda, llum arbitrària, forta referència de Cézanne,...
o 1908
2.2.:Elements plàstics:
o Gamma cromàtica reduïda i monòtona
o Llum neutre, uniforme, no clarobscur real,...
o Manca de lleis de perspectiva (però si profunditat)
o Volums fragmentats i arbitraris
o Formes simplificades i geomètriques: Puresa de formes
o Pinzellada petita i vibrant
2.3. Composició:
o Tancada
o Línies compositives diagonals corbades
o Descomposició que composa
o Volums uniformes com cristalls que formes la composició
o Món sense horitzó
o Sensació d’aparent desordre, però ordre (uniformitat)
o Concepte de temps.
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Junt amb Picasso inicien i desenvolupen el cubisme
Relacions i influències:
o Cézanne
o Desembocarà en l’art abstracte
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Context d’avantguardes
o Canvis socials econòmics, i també en l’art
o Societat canviant, evolució constant art també
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Tema figuratiu, tractat de manera innovadora i personal, lluny de la realitat
o Desfragmentació de la realitat
o Grans aportacions en la pintura (espacial, pigments+sorra,...)
o Factor temps, nou
o Experimentació contínua: el mètode
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica
o Investigació personal en la pintura i la descomposició dels objectes.
martes, 28 de abril de 2009
EL PROFETA de PAU GARGALLO
EL PROFETA
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
cubista (formes geomètriques, multiplicació de plans…
Innovacions característiques de l’autor (PLE-BUIT)
Materials i tècniques noves (planxes de ferro i soldadures
També expressionista. rostre i mà alçada
2.2.:Elements plàstics:
Línia
buit i ple (essència, transparència,…)
Planxa metàl•lica +soldaduramètode de la forja
Tub
Llum, llisca per totes les superfícies. Clarobscur a l’interior
2.3. Composició:
Inversió de la realitat dels volums
Oberta
Línies compositives. vertical, diagonals i corbes
Domina la verticalitat i asimetria
Eix central
estructura simple i complexa alhora
Equilibrada
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
La seva gran obra mestra i la més emblemàtica
Junt amb Picasso i Juli Gonzàlez descobrissin el buit escultòric
Relacions i influències:
Tradició de forja
Archipenco, Brancusi i Modigliani (cubisme)
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
Període d’entreguerres
Important per definir els nous camins dels escultors avantguardistes
Tertúlies dels cafès i lligam amb els marxants de l’època.
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
Nou llenguatge escultòric: unió espai interior i exterior
Figura poderosa que crida, amenaçant que convida a seguir-lo
Ple de passió i expressivitat incita a l’acció de qui el seguis
Caràcter dur i agressiu
Cubista (tècnicament) i Expressionista (sentiment)
Possiblement Joan Baptista (pell de xai)
No la va veure fosa en bronze (motius econòmics)1936
3.3. Funció (actual i posterior):
Estètica i investigadora de noves formes i llenguatges escultòrics
Es creu que fou pensada per decorar algun gran espai
Al ser feta de bronze permet fer-ne còpies idèntiques per altres llocs
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
cubista (formes geomètriques, multiplicació de plans…
Innovacions característiques de l’autor (PLE-BUIT)
Materials i tècniques noves (planxes de ferro i soldadures
També expressionista. rostre i mà alçada
2.2.:Elements plàstics:
Línia
buit i ple (essència, transparència,…)
Planxa metàl•lica +soldaduramètode de la forja
Tub
Llum, llisca per totes les superfícies. Clarobscur a l’interior
2.3. Composició:
Inversió de la realitat dels volums
Oberta
Línies compositives. vertical, diagonals i corbes
Domina la verticalitat i asimetria
Eix central
estructura simple i complexa alhora
Equilibrada
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
La seva gran obra mestra i la més emblemàtica
Junt amb Picasso i Juli Gonzàlez descobrissin el buit escultòric
Relacions i influències:
Tradició de forja
Archipenco, Brancusi i Modigliani (cubisme)
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
Període d’entreguerres
Important per definir els nous camins dels escultors avantguardistes
Tertúlies dels cafès i lligam amb els marxants de l’època.
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
Nou llenguatge escultòric: unió espai interior i exterior
Figura poderosa que crida, amenaçant que convida a seguir-lo
Ple de passió i expressivitat incita a l’acció de qui el seguis
Caràcter dur i agressiu
Cubista (tècnicament) i Expressionista (sentiment)
Possiblement Joan Baptista (pell de xai)
No la va veure fosa en bronze (motius econòmics)1936
3.3. Funció (actual i posterior):
Estètica i investigadora de noves formes i llenguatges escultòrics
Es creu que fou pensada per decorar algun gran espai
Al ser feta de bronze permet fer-ne còpies idèntiques per altres llocs
lunes, 27 de abril de 2009
LA RATLLA VERDA de H. MATISSE
LA RATLLA VERDA
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Peça clau del Fauvisme per tenir totes les seves característiques:
o Prescindeix de la realitat
o Tradueix la llum i la forma al llenguatge del color
o El color és el protagonista
o Matisse és capaç de transformar el que veu en un esquema, purament decoratiu
2.2.:Elements plàstics:
o COLOR (lliure, viu, més important que la forma, pla, colors complementaris, intensos,…)
o Pinzellada solta, però controlada
o Formes simplificades, senzilles
o Harmonia interna
2.3. Composició:
o Tancada
o Simètrica
o Fons geomètric, dividit pel color
o Línies compositives: verticals i diagonals menors
o Rostre dividit (clar/fosc), dóna perspectiva, profunditat…
o Composició a partir del contrast de color i no del clarobscur
o Colors que suggereixen volum, ritme i perspectiva
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Obra i autor clau per el fauvisme
Relacions i influències:
o Gauguin, Van Gogh i Cézanne
o Referent per els artistes posteriors
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Context polític, social, artístic,…de les avantguardes
o Fauvisme
o Matisse
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Art per l’art, la pintura per la pintura: tema purament pictòric
o Tema: la seva dona, però amb un llenguatge purament pictòric, de color
o Entén l’art com un impuls vital.
o Vol expressar amb color i formes simples l’alegria de viure, el que per ell significa la pintura: un plaer.
o No imita la natura, independència de la pintura
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i decorativa
o Investigació i recerca del propi autor, recerca d’una nova forma de representació.
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Peça clau del Fauvisme per tenir totes les seves característiques:
o Prescindeix de la realitat
o Tradueix la llum i la forma al llenguatge del color
o El color és el protagonista
o Matisse és capaç de transformar el que veu en un esquema, purament decoratiu
2.2.:Elements plàstics:
o COLOR (lliure, viu, més important que la forma, pla, colors complementaris, intensos,…)
o Pinzellada solta, però controlada
o Formes simplificades, senzilles
o Harmonia interna
2.3. Composició:
o Tancada
o Simètrica
o Fons geomètric, dividit pel color
o Línies compositives: verticals i diagonals menors
o Rostre dividit (clar/fosc), dóna perspectiva, profunditat…
o Composició a partir del contrast de color i no del clarobscur
o Colors que suggereixen volum, ritme i perspectiva
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Obra i autor clau per el fauvisme
Relacions i influències:
o Gauguin, Van Gogh i Cézanne
o Referent per els artistes posteriors
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Context polític, social, artístic,…de les avantguardes
o Fauvisme
o Matisse
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Art per l’art, la pintura per la pintura: tema purament pictòric
o Tema: la seva dona, però amb un llenguatge purament pictòric, de color
o Entén l’art com un impuls vital.
o Vol expressar amb color i formes simples l’alegria de viure, el que per ell significa la pintura: un plaer.
o No imita la natura, independència de la pintura
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i decorativa
o Investigació i recerca del propi autor, recerca d’una nova forma de representació.
domingo, 19 de abril de 2009
miércoles, 15 de abril de 2009
lunes, 13 de abril de 2009
EL CRIT E. MUNCH
EL CRIT
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Precursor de l’expressionisme alemany: Recursos pictòrics agressius, per expresar sensacions pròpies, composicions dinàmiques, linies ondulants,…
2.2.:Elements plàstics:
o Potencia l’expressivitat amb: Alteració dels colors, pinzellada gruixuda, perspectiva forçada
2.3. Composició:
o Aparentment oberta, però és tancada.
o Línies diagonals i ondulants que ocupen tot l’espaiinestavilitat visual
o 1r plà: persona poc definida i deformada que crida (inspirada en una mòmia)
o 2n plà: parella indiferent en el pont
o 3r plà: paissatge dels fiords, ondulants
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Considerada l’obra més famosa de l’autor i la que representa millor la societat individualista actual.
Relacions i influències:
o Estada a París: Van Gogh, Gauguin, Toulouse Lautrec
o Goya: pintures negres (la quinta del sordo)
o Filosofia
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Societat industrial que avança massa ràpid, sense parar atenció a l’homeangoixa
o Corrent filosòfic de Nietzsche i Kierkegaard: nihilism, caiguda dels valors
o Biografia de l’autor
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o 50 versions diferents, amb experimentació de colors, formes,…
o Mostra el món interior i arriba a la soledat de la societat moderna (desde l’experiencia personal fa extensiu a tota la societat)
o Expressa angoixa vital i soledat
o Explicació p`ropia del quadre que pinta (cita)
o S’identifica un paisatge real
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i expressiva
1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Precursor de l’expressionisme alemany: Recursos pictòrics agressius, per expresar sensacions pròpies, composicions dinàmiques, linies ondulants,…
2.2.:Elements plàstics:
o Potencia l’expressivitat amb: Alteració dels colors, pinzellada gruixuda, perspectiva forçada
2.3. Composició:
o Aparentment oberta, però és tancada.
o Línies diagonals i ondulants que ocupen tot l’espaiinestavilitat visual
o 1r plà: persona poc definida i deformada que crida (inspirada en una mòmia)
o 2n plà: parella indiferent en el pont
o 3r plà: paissatge dels fiords, ondulants
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Considerada l’obra més famosa de l’autor i la que representa millor la societat individualista actual.
Relacions i influències:
o Estada a París: Van Gogh, Gauguin, Toulouse Lautrec
o Goya: pintures negres (la quinta del sordo)
o Filosofia
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Societat industrial que avança massa ràpid, sense parar atenció a l’homeangoixa
o Corrent filosòfic de Nietzsche i Kierkegaard: nihilism, caiguda dels valors
o Biografia de l’autor
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o 50 versions diferents, amb experimentació de colors, formes,…
o Mostra el món interior i arriba a la soledat de la societat moderna (desde l’experiencia personal fa extensiu a tota la societat)
o Expressa angoixa vital i soledat
o Explicació p`ropia del quadre que pinta (cita)
o S’identifica un paisatge real
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i expressiva
miércoles, 1 de abril de 2009
Suscribirse a:
Entradas (Atom)