martes, 28 de abril de 2009

PAISATGE DE L'ESTAQUE de BRAQUE

PAISATGE DE L’ESTAQUE

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Cubisme analític (simultaneïtat de plans, volums reduïts a prismes, paleta de colors reduïda, llum arbitrària, forta referència de Cézanne,...
o 1908
2.2.:Elements plàstics:
o Gamma cromàtica reduïda i monòtona
o Llum neutre, uniforme, no clarobscur real,...
o Manca de lleis de perspectiva (però si profunditat)
o Volums fragmentats i arbitraris
o Formes simplificades i geomètriques: Puresa de formes
o Pinzellada petita i vibrant
2.3. Composició:
o Tancada
o Línies compositives diagonals corbades
o Descomposició que composa
o Volums uniformes com cristalls que formes la composició
o Món sense horitzó
o Sensació d’aparent desordre, però ordre (uniformitat)
o Concepte de temps.
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Junt amb Picasso inicien i desenvolupen el cubisme
Relacions i influències:
o Cézanne
o Desembocarà en l’art abstracte
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Context d’avantguardes
o Canvis socials econòmics, i també en l’art
o Societat canviant, evolució constant art també
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Tema figuratiu, tractat de manera innovadora i personal, lluny de la realitat
o Desfragmentació de la realitat
o Grans aportacions en la pintura (espacial, pigments+sorra,...)
o Factor temps, nou
o Experimentació contínua: el mètode
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica
o Investigació personal en la pintura i la descomposició dels objectes.

EL PROFETA de PAU GARGALLO

EL PROFETA

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
 cubista (formes geomètriques, multiplicació de plans…
 Innovacions característiques de l’autor (PLE-BUIT)
 Materials i tècniques noves (planxes de ferro i soldadures
 També expressionista. rostre i mà alçada
2.2.:Elements plàstics:
 Línia
 buit i ple (essència, transparència,…)
 Planxa metàl•lica +soldaduramètode de la forja
 Tub
 Llum, llisca per totes les superfícies. Clarobscur a l’interior
2.3. Composició:
 Inversió de la realitat dels volums
 Oberta
 Línies compositives. vertical, diagonals i corbes
 Domina la verticalitat i asimetria
 Eix central
 estructura simple i complexa alhora
 Equilibrada
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
 La seva gran obra mestra i la més emblemàtica
 Junt amb Picasso i Juli Gonzàlez descobrissin el buit escultòric
Relacions i influències:
 Tradició de forja
 Archipenco, Brancusi i Modigliani (cubisme)
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
 Període d’entreguerres
 Important per definir els nous camins dels escultors avantguardistes
 Tertúlies dels cafès i lligam amb els marxants de l’època.
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
 Nou llenguatge escultòric: unió espai interior i exterior
 Figura poderosa que crida, amenaçant que convida a seguir-lo
 Ple de passió i expressivitat incita a l’acció de qui el seguis
 Caràcter dur i agressiu
 Cubista (tècnicament) i Expressionista (sentiment)
 Possiblement Joan Baptista (pell de xai)
 No la va veure fosa en bronze (motius econòmics)1936
3.3. Funció (actual i posterior):
 Estètica i investigadora de noves formes i llenguatges escultòrics
 Es creu que fou pensada per decorar algun gran espai
 Al ser feta de bronze permet fer-ne còpies idèntiques per altres llocs

lunes, 27 de abril de 2009

EL PROFETA de PAU GARGALLO

GUERNICA de PICASSO

LA RATLLA VERDA de H. MATISSE

LA RATLLA VERDA

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Peça clau del Fauvisme per tenir totes les seves característiques:
o Prescindeix de la realitat
o Tradueix la llum i la forma al llenguatge del color
o El color és el protagonista
o Matisse és capaç de transformar el que veu en un esquema, purament decoratiu
2.2.:Elements plàstics:
o COLOR (lliure, viu, més important que la forma, pla, colors complementaris, intensos,…)
o Pinzellada solta, però controlada
o Formes simplificades, senzilles
o Harmonia interna
2.3. Composició:
o Tancada
o Simètrica
o Fons geomètric, dividit pel color
o Línies compositives: verticals i diagonals menors
o Rostre dividit (clar/fosc), dóna perspectiva, profunditat…
o Composició a partir del contrast de color i no del clarobscur
o Colors que suggereixen volum, ritme i perspectiva
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Obra i autor clau per el fauvisme
Relacions i influències:
o Gauguin, Van Gogh i Cézanne
o Referent per els artistes posteriors
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Context polític, social, artístic,…de les avantguardes
o Fauvisme
o Matisse
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Art per l’art, la pintura per la pintura: tema purament pictòric
o Tema: la seva dona, però amb un llenguatge purament pictòric, de color
o Entén l’art com un impuls vital.
o Vol expressar amb color i formes simples l’alegria de viure, el que per ell significa la pintura: un plaer.
o No imita la natura, independència de la pintura
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i decorativa
o Investigació i recerca del propi autor, recerca d’una nova forma de representació.

domingo, 19 de abril de 2009

lunes, 13 de abril de 2009

EXPRESSIONISME I FAUVISME

EL CRIT E. MUNCH

EL CRIT

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Precursor de l’expressionisme alemany: Recursos pictòrics agressius, per expresar sensacions pròpies, composicions dinàmiques, linies ondulants,…
2.2.:Elements plàstics:
o Potencia l’expressivitat amb: Alteració dels colors, pinzellada gruixuda, perspectiva forçada
2.3. Composició:
o Aparentment oberta, però és tancada.
o Línies diagonals i ondulants que ocupen tot l’espaiinestavilitat visual
o 1r plà: persona poc definida i deformada que crida (inspirada en una mòmia)
o 2n plà: parella indiferent en el pont
o 3r plà: paissatge dels fiords, ondulants
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Considerada l’obra més famosa de l’autor i la que representa millor la societat individualista actual.
Relacions i influències:
o Estada a París: Van Gogh, Gauguin, Toulouse Lautrec
o Goya: pintures negres (la quinta del sordo)
o Filosofia
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Societat industrial que avança massa ràpid, sense parar atenció a l’homeangoixa
o Corrent filosòfic de Nietzsche i Kierkegaard: nihilism, caiguda dels valors
o Biografia de l’autor
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o 50 versions diferents, amb experimentació de colors, formes,…
o Mostra el món interior i arriba a la soledat de la societat moderna (desde l’experiencia personal fa extensiu a tota la societat)
o Expressa angoixa vital i soledat
o Explicació p`ropia del quadre que pinta (cita)
o S’identifica un paisatge real
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica i expressiva