martes, 17 de febrero de 2009

EL PENSADOR

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
 Impressionisme, influit pel impressionisme pictòric (jocs lumínics, noves possibilitats dels materials, inacabat, ...)
 Allunyament dels ideals classics, noves aportacions
2.2.:Elements plàstics:
 Bronze
 Fosa
 Rastre de l’empremta i el modelat directe (llum)
 Llum, natural, crea clarobscurs.
2.3. Composició:
 Tancada (disposició dels elements)
 Quietut aparent que amaga moviment, gir.
 Recorregut dinàmic de l’espectador
 Diagonal
 Exageració d’elements per reforçar el missatge
 Joc de ple i buit
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
 Una de les escultures més famoses de l’autor, considerat un dels millors del segle.
Relacions i influències:
 Miquel Angelforça interior “terribilita”

3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
 Finals s.XIX molts canvis (ciència, pensament, indústria,...)
 Mecenes també canvia
 Art provoca escandol i rebel.lia
 Nous materials
 Rodin
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
 Forma part d’una obra més gran: La porta de l’infern
 Simbol de l’obra complerta de l’autor
 Homa reflexionant sobre el seu propi destí i creador sobre la seva creació
 Dante i la divina comèdia
 ICONA de referencia per la societat

3.3. Funció (actual i posterior):
 Acaba funcionant de manera individual
 Donar a la ciutat un monument modern
 Retornar la dignitat que es mereix l’escultura i havia perdut

No hay comentarios:

Publicar un comentario