martes, 19 de mayo de 2009

INTERIOR HOLANDÈS I de Joan Miró

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
o Surrealisme (automatisme: associació d’idees, irracionalitat, escriptura automàtica…)
o Primer periode surrealista junt amb Max Ernst entre d’altres
o Esteticismo involuntari basat en l’automatisme
o Trencament amb les covencions socials
o Propi de l’autor: Llenguatge molt particular, els objectes tenen unes formes personals que creen el seu propi llenguatge
o Important Paisatge català de 1923 és el punt de partida del seu llenguatge propi
2.2.:Elements plàstics:
o Colors vius, purs, brillans i plans (primaris)
o Formes distorsionades, imaginatives (biomèrfiques)
o Elements del seu llenguatge propi: linies negres que travessen les zones de colors,…
o Combina elements naturals i rurals molt propers a l’artista amb un llenguatge fins i tot infantil, imaginari
2.3. Composició:
o Tancada i assimètrica
o Tres zones de color
o Jerarquia (músic, llaud, taula,…)
o El tocador aconsegueix desposar els elements al seu voltant com un remolí
o Manca de perspectiva tradicional, però sensació d’espai.
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
o Obra on s’hi identifica el llenguatge propi de l’autor que cada vegada s’anirà tornant més “abstracte”.
Relacions i influències:
o Psicoanalisi de Freud
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
o Període d’entreguerres (desconcert, destrucció,…)
o Intent de entendre el món de l’home des de l’interior
o Teories de Freud.
o Surrealisme (moviment literari, artístic lligat a la política) Manifestos d’André Breton
o Miró
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
o Pertany a la sèrie d’interiors holandesos
o Interpretació de El tocador de LLaud (1661)
o Fusió de somni i realitat
o Cert llenguatge infantil
3.3. Funció (actual i posterior):
o Estètica
o Pretén experimentar amb el llenguatge de la infantesa feliç, dels no instruits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario