martes, 28 de abril de 2009

EL PROFETA de PAU GARGALLO

EL PROFETA

1. DOCUMENTACIÓ GENERAL
Nom de l’edifici, autor, data de realització, localització, materials utilitzats, tipologia,sistema constructiu,…
2. ANÀLISI FORMAL
2.1. Estil
 cubista (formes geomètriques, multiplicació de plans…
 Innovacions característiques de l’autor (PLE-BUIT)
 Materials i tècniques noves (planxes de ferro i soldadures
 També expressionista. rostre i mà alçada
2.2.:Elements plàstics:
 Línia
 buit i ple (essència, transparència,…)
 Planxa metàl•lica +soldaduramètode de la forja
 Tub
 Llum, llisca per totes les superfícies. Clarobscur a l’interior
2.3. Composició:
 Inversió de la realitat dels volums
 Oberta
 Línies compositives. vertical, diagonals i corbes
 Domina la verticalitat i asimetria
 Eix central
 estructura simple i complexa alhora
 Equilibrada
2.4. L’obra dins de la història de l’art.
 La seva gran obra mestra i la més emblemàtica
 Junt amb Picasso i Juli Gonzàlez descobrissin el buit escultòric
Relacions i influències:
 Tradició de forja
 Archipenco, Brancusi i Modigliani (cubisme)
3. INTERPRETACIÓ
3.1. Context (històric, cultural, personal…):
 Període d’entreguerres
 Important per definir els nous camins dels escultors avantguardistes
 Tertúlies dels cafès i lligam amb els marxants de l’època.
3.2. Contingut i Significació (tema, qui l’encarrega,…):
 Nou llenguatge escultòric: unió espai interior i exterior
 Figura poderosa que crida, amenaçant que convida a seguir-lo
 Ple de passió i expressivitat incita a l’acció de qui el seguis
 Caràcter dur i agressiu
 Cubista (tècnicament) i Expressionista (sentiment)
 Possiblement Joan Baptista (pell de xai)
 No la va veure fosa en bronze (motius econòmics)1936
3.3. Funció (actual i posterior):
 Estètica i investigadora de noves formes i llenguatges escultòrics
 Es creu que fou pensada per decorar algun gran espai
 Al ser feta de bronze permet fer-ne còpies idèntiques per altres llocs

No hay comentarios:

Publicar un comentario