Molt bon blog i didàctics power points! Jo he començat el meu des de fa ben poc. Et deixò l'enllaç per si creus que et pot interessar o ser d'utilitat per algú:
http://tanteshistories.wordpress.com/
Espero que com a mínim tingui al constància del teu! Gràcies.
Arquitectura 1. DOCUMENTACIÓ GENERAL Nom de l'edifici, arquitecte, datació, localització, tipologia (església, palau, castell, habitatge familiar...), materials utilitzats, sistema constructiu, dimensions... Estil a què pertany. 2. ANÀLISI FORMAL 2.1 Plantejament general de l'edifici a partir de la planta i l'alçat. Comentar la distribució i concepció dels espais interiors a partir de la planta. Comentar altres aspectes destacables: aparença (monumentalitat, intimista, claredat d'espais, laberíntic...) lluminositat, programa decoratiu, ritme... 2.2 Elements de suport (Què aguanta la coberta i l'edifici en general? Pilars, columnes, contraforts, bigues, murs, arcs ...) 2.3 Elements de coberta (Com està cobert? Volta, cúpula, sostre pla, a dos aiguavesos, claraboies...) 2.4 Espai exterior - aparença (cromatisme, textura dels materials, monumentalitat o escala humana, integració amb l'entorn o no...) - elements que hi destaquen (torres, campanars, xemeneies, pinacles...) - organització de la façana - programa decoratiu 3. INTERPRETACIÓ 3.1 Context (històric, cultural, personal...) que influeix directament en l'obra o en la seva elaboració 3.2 Funció de l'obra 3.3 Significació que té l'edifici a partir de la tipologia, a què està dedicat, ús de materials, tema que l'inspira... 3.4 Estil Elements que fan que l'edifici s'entengui com formant part d'una tendència i/o que siguin característics de la manera de fer del seu autor. 3.5 Situar l'edifici en el conjunt de la Història de l'Art. Destacar relacions i influències. Escultura 1. DOCUMENTACIÓ GENERAL Títol, autor, datació, localització actual , tipologia (relleu o exempta, jacent, sedent, eqüestre, dempeus...), tècnica, materials, dimensions, localització original. Estil a què pertany. 2. ANÀLISI FORMAL 2.1 Elements plàstics - cromatisme (si n'hi ha) - tractament de la superfície (llisa, texturada...) - tractament de les formes (obertes/ tancades, rigidesa, geometria, sinuositat...) - ritme (d/e, e/d, d/b, b/d, diagonal, estàtic...) - expressivitat - mides i proporcions - punt de vista (frontal, lateral, posterior, circumvalatori...) 2.2 Composició Establir les línies compositives bàsiques (estructura geomètrica, disposició de les formes i/o colors , simetria...) 3. INTERPRETACIÓ 3.1 Context (històric, cultural, personal...) que influeix directament en l'obra o en la seva elaboració 3.2 Funció de l'obra 3.3 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té l'escultura a partir de la tipologia, a què està dedicat, ús de materials, tema que l'inspira... 3.4 Estil Elements que fan que l'escultura s'entengui com formant part d'una tendència i/o que siguin característics de la manera de fer del seu autor. 3.5 Situar l'obra en el conjunt de la Història de l'Art. Destacar relacions i influències. Pintura 1. DOCUMENTACIÓ GENERAL Títol, autor, datació, localització, tècnica, suport o tipologia (retaule, fresc, frontar d'altar...) dimensions, localització original. Estil a què pertany. 2. ANÀLISI FORMAL 2.1 Elements plàstics - pinzellada (hi predominen taques o línies?) - color (gamma càlida o freda, monocromia...) - llum (llum pròpia, llum natural, llum focal, clarobscur, llum irreal...) - ritme (d/e, e/d, d/b, b/d, diagonal, estàtic...) - tractament, si n'hi ha, de l'espai tridimensional (perspectiva lineal, teològica, aèria, cromàtica...) - expressivitat (del traç o de les figures representades...) 2.2 Composició Establir les línies compositives bàsiques (estructura geomètrica, disposició de les formes i/o colors , simetria...) 3. INTERPRETACIÓ 3.1 Context (històric, cultural, personal...) que influeix directament en l'obra o en la seva elaboració 3.2 Funció de l'obra 3.3 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l'inspira... 3.4 Estil Elements que fan que la pintura s'entengui com formant part d'una tendència i/o que siguin característics de la manera de fer del seu autor. 3.5 Situar l'obra en el conjunt de la Història de l'Art. Destacar relacions i influències.
Molt bon blog i didàctics power points! Jo he començat el meu des de fa ben poc. Et deixò l'enllaç per si creus que et pot interessar o ser d'utilitat per algú:
ResponderEliminarhttp://tanteshistories.wordpress.com/
Espero que com a mínim tingui al constància del teu! Gràcies.